Acquisitie als verlengstuk van het bedrijf

Begin dit jaar richtte rasondernemer en autoliefhebber Harry Noorlander LeaseToppers op: een zakelijke leasemaatschappij die flexibel is en écht met haar klanten meedenkt. Al snel werd Esdoorn de Vries een verlengstuk van LeaseToppers voor het werven van zakelijke klanten. Lees verder en ontdek wat deze samenwerking zo succesvol maakt.

Esdoorn de Vries

Een nieuwe leasemaatschappij

Vorig jaar werd het idee voor LeaseToppers geboren. “Na de verkoop van een belangrijk deel van een mooi uitzendbedrijf, had ik vorig jaar ineens tijd om na te denken wat ik nu wilde gaan doen. Alleen investeren is niets voor mij: ik zit het liefste zelf achter het stuur. En niets doen of stoppen met ondernemen ging al helemaal niet gebeuren”, vertelt Harry.

“Omdat ik echt een automan ben, werd ik heel enthousiast toen de kans zich voordeed om, samen met twee andere partijen, een leasemaatschappij over te nemen. Deze kans hebben we uiteindelijk na goed overwegen laten gaan, maar doordat ik me al zo in de wereld van het leasen had ondergedompeld begon het toch te kriebelen. Natuurlijk hebben grote leasebedrijven meerwaarden, maar ik had in die 2-3 maanden ook een aantal ‘minderwaarden’ gezien, waarbij ik dacht: dat kan anders.”

Zo begon in september 2024 het bouwen aan een sterke basis voor LeaseToppers: een nieuwe leasemaatschappij oprichten heeft veel voeten in de aarde. Harry wilde de achterkant bovendien efficiënt inrichten en processen waar mogelijk automatiseren. Op 6 januari 2025 werd het officieel: LeaseToppers was opgericht.

Acquisitie uitbesteden bij Esdoorn de Vries

Kort na de oprichting van LeaseToppers kwam Harry met Esdoorn de Vries in contact, en dat klikte meteen goed. “Ze vroegen of ik er wel eens aan had gedacht om LinkedIn in te zetten voor het werven van nieuwe klanten. Ik speelde al met het idee om LinkedIn meer in te zetten voor LeaseToppers. We richten ons tenslotte op bedrijven. De methode en visie van Esdoorn de Vries sloten hier dus goed bij aan.”

Waarom Harry ervoor kiest om acquisitie uit te besteden? “Omdat het een beroep op zich is. Het team van Esdoorn de Vries kan het verhaal van LeaseToppers heel goed overbrengen op potentiële klanten, en daardoor heb ik iedere maand weer interessante afspraken in mijn agenda”, aldus Harry. “Het verhaal van Esdoorn de Vries in combinatie met hun digitale benadering, voldoet precies aan mijn verlanglijstje en hoe langer we samenwerken, hoe meer resultaten ik zie.”

Een flexibele partner in leasen

LeaseToppers is anders dan andere leasemaatschappijen. “We zijn ontzettend flexibel en denken met onze klanten mee. Zo kunnen we snel schakelen en ook kleine ondernemers helpen met een leaseauto. We kunnen nieuwe auto’s aanbieden van vrijwel alle merken. Maar we kunnen ook tweedehands auto’s, die in goede staat zijn en weinig kilometers op de teller hebben, aanbieden. Dat heeft een mooie maatschappelijke meerwaarde: ze staan immers al ergens in het land op een nieuwe eigenaar te wachten. Bij uitstek een uitkomst wanneer een ondernemer op hele korte termijn meerdere auto’s nodig heeft.”

Dat de flexibiliteit en persoonlijke benadering van LeaseToppers werken, bleek snel: het nog jonge bedrijf loopt ontzettend goed. Het team groeide in een half jaar van 3 naar 7 leden en er rijden steeds meer LeaseToppers auto’s op de weg.

Zelf de weg op

De samenwerking met Esdoorn de Vries brengt Harry veel. “De toegevoegde waarde van Esdoorn de Vries is ongelooflijk. Als ik alles wat zij voor ons doen, zelf zou moeten doen, kwam ik niet meer toe aan het bezoeken van klanten. Terwijl ik daar juist zoveel plezier uit haal”, legt Harry uit. “Het team van Esdoorn de Vries is echt een verlengstuk van ons bedrijf.”

Goed contact

Sinds kort praat Harry wekelijks bij met Joep van Esdoorn de Vries. “Ik spreek hem straks toevallig weer. We lopen dan even door de leads en bedrijven waar ik langs ben geweest. Dan kan ik uitleggen welke leads minder goed paste, zodat ze de selectie steeds verder kunnen verbeteren, en vertel ik natuurlijk ook wanneer een lead tot een klant heeft geleid. Dat was gisteren nog het geval, dus dat zal ik hem straks zeker vertellen!”

De resultaten van de activiteiten worden goed bijgehouden. “Naast het wekelijkse telefoontje kan ik via een online dashboard ook op ieder moment de resultaten van de campagne bekijken.”

Een aanrader voor andere bedrijven

Harry hoeft niet lang na te denken als we vragen of hij de diensten van Esdoorn de Vries zou aanraden. “Zeker, ik heb ze zelfs al een aantal keer aan andere ondernemers aanbevolen. Ik denk dat wat zij doen behoorlijk branche onafhankelijk is. Zolang je technisch geen hele ingewikkelde dingen doet, kan hun methode voor heel veel bedrijven goed werken”, vertelt hij enthousiast. Meer weten over wat het team van Esdoorn de Vries voor jouw onderneming kan betekenen? Plan hier gratis een vrijblijvend consult in.

Ontdek meer klantverhalen

Klaar voor de volgende stap?

Wij kunnen uw organisatie verder helpen.

Plan een vrijblijvend consult